Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden By Guney
1. Bedrijfsgegevens
By Guney
Meddosestraat 14A
E-mail: info@byguney.nl
Telefoon: +31646415568
2. Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op:
- Alle overeenkomsten tussen By Guney en gebruikers van het online platform
- Alle afspraken gemaakt via de website of een registratie link.
2.2 Door het maken van een afspraak of registratie voor ons platform verklaart u deze voorwaarden te hebben gelezen en hiermee akkoord te gaan.
2.3 Van deze voorwaarden kan alleen schriftelijk worden afgeweken.
2.4 Kennelijke fouten of vergissingen op de website, in folders of publicaties van By Guney binden niet.
3. Lidmaatschap en Toegang
3.1 Het lidmaatschap van By Guney is exclusief en heeft een beperkt beschikbaarheid.
3.2 Registratieprocedure:
- U dient een volledig en waarheidsgetrouw registratieformulier in
- Uw aanvraag wordt beoordeeld door ons team
- U ontvangt bericht over acceptatie of afwijzing
- Bij acceptatie wordt uw account geactiveerd
3.3 By Guney behoudt zich het recht voor om:
- Registratieaanvragen zonder opgaaf van reden te weigeren
- Het aantal beschikbare lidmaatschappen te limiteren
- Wachtlijsten in te stellen
- Bestaande accounts te evalueren en mogelijk te beëindigen
3.4 Minimumvereisten voor registratie:
- Minimaal 16 jaar oud
- Woonachtig in Nederland
- In bezit van een geldig e-mailadres en telefoonnummer
- Akkoord met onze voorwaarden en privacyverklaring
4. Dienstverlening en Behandelingen
4.1 Met een geactiveerd account kunt u:
- Online afspraken maken voor behandelingen
- Deelnemen aan de By Guney community
- Contact leggen met andere geaccepteerde leden
- Gebruik maken van exclusieve diensten en aanbiedingen
4.2 Afspraken en Annuleringen:
- Kunnen alleen worden gemaakt met een geactiveerd account
- Zijn persoonlijk en niet overdraagbaar
- Dienen minimaal 24 uur van tevoren te worden geannuleerd via WhatsApp (+31646415568)
- Bij niet-tijdige annulering wordt 100% van het behandelbedrag in rekening gebracht
- Bij meer dan 10 minuten te laat komen vervalt de afspraak en kunnen kosten in rekening worden gebracht
4.3 Tarieven:
- Actuele tarieven zijn te vinden op onze website bij het maken van een afspraak
- Een samengestelde prijsopgave verplicht de kapper niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs
- De klant wordt geacht bekend te zijn met onze tarieven bij het maken van een afspraak
4.4 Behandelingsvoorwaarden:
- De klant dient vooraf medische bijzonderheden te melden die het resultaat kunnen beïnvloeden, waaronder:
- Medicijngebruik
- Allergieën
- Bestraling
- Gebruik van Hennapoeder
- Gebruik van haarkleuringen met metaalhoudende ingrediënten
- De kapper mag ervan uitgaan dat de klant in goede lichamelijke conditie verkeert
- De kapper aanvaardt geen aansprakelijkheid indien tegen het advies in bepaalde werkzaamheden worden geëist
5. Community Richtlijnen
5.1 De By Guney community is een besloten en exclusief platform.
5.2 Als lid dient u zich te houden aan:
- Alle toepasselijke wet- en regelgeving
- Onze gedragscode (separaat document)
- Aanwijzingen van moderators en beheerders
5.3 Het is verboden om:
- Discriminerende, beledigende of anderszins ongepaste uitingen te doen
- Commerciële activiteiten te ontplooien zonder toestemming
- De privacy van andere leden te schenden
- Het platform te gebruiken voor andere doeleinden dan waarvoor het bedoeld is
6. Privacy en Gegevensbescherming
6.1 Wij verwerken uw persoonsgegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
6.2 Details over gegevensverwerking vindt u in onze separate privacyverklaring, waarin wordt beschreven:
- Welke gegevens wij verzamelen
- Voor welke doeleinden
- Wat uw rechten zijn
- Hoe u deze kunt uitoefenen
6.3 Door akkoord te gaan met deze voorwaarden, gaat u ook akkoord met onze privacyverklaring.
7. Intellectueel Eigendom
7.1 Alle rechten van intellectuele eigendom met betrekking tot het platform berusten bij By Guney.
7.2 Voor door u geplaatste content geldt:
- U behoudt de rechten op eigen content
- U verleent By Guney een licentie om deze content te gebruiken binnen het platform
- U garandeert dat uw content geen inbreuk maakt op rechten van derden
8. Aansprakelijkheid en Klachten
8.1 By Guney is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade als gevolg van opzet of grove schuld.
8.2 De aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat door onze verzekering wordt uitgekeerd.
8.3 Klachtenregeling behandelingen:
- Klachten dienen binnen 1 week na behandeling kenbaar gemaakt te worden
- De kapper dient de mogelijkheid te krijgen de klacht op te lossen middels een nieuwe behandeling
- De kapper is niet verplicht tot terugbetaling bij ontevredenheid
- Het doel is te allen tijde om de klant met een tevreden resultaat te behandelen
8.4 By Guney is niet aansprakelijk voor:
- Indirecte schade
- Schade door onjuist gebruik van het platform
- Schade door interacties tussen leden
- Technische storingen
9. Beëindiging
9.1 U kunt uw lidmaatschap opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.
9.2 By Guney behoudt zich het recht voor om accounts per direct te beëindigen indien:
- Er sprake is van gedrag dat in strijd is met deze voorwaarden
- Het voortduren van de dienstverlening redelijkerwijs niet van By Guney kan worden verwacht
- Er sprake is van omstandigheden die onmiddellijke beëindiging rechtvaardigen
- Er naar het oordeel van By Guney sprake is van:
- Misbruik van het platform of diensten
- Schade aan de reputatie van By Guney
- Wanbetaling
- Herhaaldelijk niet nakomen van afspraken
- Agressief of ongepast gedrag jegens personeel of andere klanten
- Verstoring van de orde in de salon of op het platform
- Het verstrekken van onjuiste informatie
- Handelingen in strijd met de wet
- Oneigenlijk gebruik van lidmaatschapsvoordelen
9.3 By Guney behoudt zich daarnaast het recht voor om lidmaatschappen te beëindigen in verband met capaciteitsmanagement:
- Bij overschrijding van de maximale ledencapaciteit
- Op basis van objectieve criteria zoals:
- Frequentie van gebruik van diensten
- Duur van het lidmaatschap
- Historisch afspraakgedrag
- Behandelingsvoorkeuren
- Met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen
- Met restitutie van eventueel vooruitbetaalde bedragen
9.4 Bij capaciteitsbeëindiging:
- Ontvangt u minimaal 30 dagen voor de beëindigingsdatum schriftelijk bericht
- Kunt u bestaande afspraken binnen de opzegtermijn nog nakomen
- Heeft u voorrang bij herinschrijving wanneer er weer ruimte is
- Wordt u desgewenst op een wachtlijst geplaatst
9.5 Bij beëindiging:
- Vervallen alle rechten en toegang tot het platform en diensten per direct
- Blijft u verantwoordelijk voor reeds gemaakte kosten
- Vindt geen restitutie plaats van reeds betaalde bedragen
- Kunnen openstaande afspraken worden geannuleerd
9.6 By Guney zal bij beëindiging:
- U informeren over de beëindiging
- De reden(en) voor beëindiging vermelden
- Eventuele nog te betalen bedragen factureren
9.7 Bij beëindiging op grond van 9.2 kan By Guney besluiten om:
- Een nieuwe registratie te weigeren
- Toegang tot diensten permanent te ontzeggen
- Gegevens te bewaren conform wettelijke bewaartermijnen
9.8 Selectiecriteria capaciteitsmanagement: By Guney hanteert bij capaciteitsbeëindiging een transparant selectieproces waarbij:
- Leden met de laagste afnamefrequentie als eerste in aanmerking komen
- Bestaande afspraken worden gerespecteerd
- Langerlopende klantrelaties worden meegewogen
- Speciale behandelingen en expertise-matching worden meegenomen
- Het ‘last in, first out’ principe kan worden toegepast
10. Wijzigingen
10.1 By Guney behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te wijzigen.
10.2 Wijzigingen worden:
- 30 dagen voor inwerkingtreding aangekondigd
- Via e-mail en het platform gecommuniceerd
- Van kracht na de aangekondigde termijn
11. Klachten en Geschillen
11.1 Klachten kunt u indienen via:
- E-mail: info@byguney.nl
- WhatsApp: +31646415568
11.2 Voor behandelingsklachten geldt:
- Deze dienen binnen 1 week na de behandeling te worden gemeld
- Wij streven ernaar deze binnen 14 dagen op te lossen
- U dient ons de mogelijkheid te geven de klacht te verhelpen
11.3 Voor platformgerelateerde klachten geldt:
- Deze worden binnen 14 dagen behandeld
- U ontvangt een bevestiging van ontvangst
- U wordt op de hoogte gehouden van de voortgang
11.4 Op alle geschillen is Nederlands recht van toepassing.
11.5 Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar By Guney is gevestigd.
Laatst bijgewerkt: 10-11-2024